Czy warto inwestować w produkcję filmów promocyjnych?
Spoty reklamowe i filmy promujące markę to dość droga inwestycja, jednak obecnie uchodzi za jedną z najskuteczniejszych metod marketingowych. Szczególnie dotyczy to sklepów internetowych i branż reklamujących się w sieci. Kiedy warto pozwolić sobie na taki wydatek?
Produkcja filmowa – dla kogo i po ile
Wideomarketing to coraz popularniejsza forma reklamy dla każdego, kogo, powiedzmy sobie szczerze, na nią stać. Każdego dnia ludzie na całym świecie spędzają w internecie wiele godzin, w tym czasie oglądając filmy w serwisach takich jak YouTube. Produkcja filmów promocyjnych obejmuje również publikacje na stronach sklepów, na których poszukujemy konkretnych towarów. Filmy te to często recenzje, instrukcje obsługi czy tak zwany unboxing (odpakowywanie oryginalnie zapakowanego produktu i opisywanie jego działania).
Jak widać, w sieci wideomarketing to nie tylko spoty reklamowe z zatrudnionymi aktorami. Te znamy głównie z telewizji, w internecie natomiast powoli odbiega się od tego modelu. Wiele zależy również od charakteru naszej branży i sprzedawanych towarów. Często produkcja filmowa opiera się na tworzeniu krótkich filmów służących celom rozrywkowym, inne – edukacji, wszystkie mogą w sobie łączyć elementy reklamy, w tym chwytliwe hasła reklamowe i udźwiękowienie wpadające w ucho. Profesjonalne filmy marketingowe zwykle rozpoczynają się od ceny dwóch tysięcy złotych, wszystko zależy od długości i charakteru reklamy.
Zrób to sam!
Nic więc dziwnego, że właściciele firm, zamiast wydawać pieniądze na profesjonalne spoty, często nawiązują współpracę z, na przykład, oglądanymi youtuberami, którzy w czasie produkcji swoich filmów – za pieniądze lub darmowy reklamowany produkt – wspominają o nim na swoim kanale. Youtuberzy posiadają odpowiedni do tego sprzęt (wysokiej jakości aparat bądź kamerę, steadicam, mikrofon i tak dalej). Jeśli jednak sami wyposażymy się w takie elementy i stworzymy własne studio reklamowe, nic nie stoi na przeszkodzie, by na swojej własnej stronie sklepowej czy na kanale YouTube lub stronach portali społecznościowych publikować swoje materiały reklamujące. Nie musi być to profesjonalny spot, ale chociażby wyżej wspomniany unboxing czy film obejmujący porównywanie produktów z naszych wirtualnych półek sklepowych. Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze możesz przeznaczyć na zakup nowego sprzętu do firmy czy też zatrudnienie specjalisty - przykładowo, opiekun marki będzie z pewnością wsparciem w Twoich przyszłych działaniach.
Wszystko, jak widać, zależy od tego, jakie produkty chcesz zareklamować oraz jaką stylizację pragniesz nadać swojej marce. Spoty reklamowe i produkcje filmowe to idealny sposób, by wybić się w oczach klienta i zostać zapamiętanym przez kreatywne połączenie haseł, motywów, muzyki. Ważne, by wyprodukowany spot był charakterystyczny i naturalny. Jeśli nie posiadasz sprzętu ani pomysłu, zawsze możesz oddać swoją firmę w ręce profesjonalistów.