Czym zajmuje się call center?

Czym zajmuje się call center?

Call center kojarzy się przede wszystkim dość negatywnie pod względem dzwonienia do losowych ludzi i zachęcania ich do kupna różnych produktów. Jednak czy to faktyczny obraz każdego call center? Czym zajmują się takie miejsca poza linią przeznaczoną do telemarketingu?

Kto jest w teamie?

W zespole sprzedażowym często znajdują się osoby odpowiedzialne za różne funkcje. Najniżej w hierarchii są konsultanci i telemarketerzy (choć to jednocześnie największa siła zarobkowa każdego call center). Konsultanci zwykle zajmują się połączeniami przychodzącymi, takimi jak infolinia lub wsparcie techniczne. Z kolei telemarketerzy wykonują połączenia wychodzące, kontaktują się z potencjalnymi klientami, zajmują się sprzedażą. Każdy ma swoje stanowisko pracy, tak zwany box, słuchawki, telefon, komputer. Konsultanci/telemarketerzy zwykle podzieleni są na zespoły. Każdy zespół ma swojego team leadera. Taki koordynator grupy zarządza pracą zespołu, prezentuje wyniki kierownictwu i stara się, by jego zespół pracował jak najlepiej. Dalej mogą znaleźć się coachowie, którzy są odpowiedzialni za szkolenie pracowników w kwestii sprzedażowej. Trenerzy prowadzą szkolenia z różnych innych kompetencji, które mogą przydać się podczas pracy na słuchawkach. Dalej w hierarchii są kierownicy, którzy odpowiadają za wdrażane w danym momencie projekty.

Call center czy contact center?

Czym różnią się od siebie call center i contact center i czy w ogóle? Przede wszystkim call center jest nastawione na korzystanie z telefonu. Pracownicy zajmują się odbieraniem i wykonywaniem połączeń. Call center typowo sprzedażowe czasem zajmują się nawet wyłącznie połączeniami wychodzącymi. Oczywiście istnieją też call center, które są wyłącznie infoliniami albo call center mieszane. Czym jednak jest contact center? Poza samymi połączeniami telefonicznymi zajmują się również kontaktem mailowym oraz na czatach, kontaktem SMSowym, a nawet video.

Praca bez doświadczenia

Praca w call center może nie wydawać się najlepszą możliwą opcją, ale może być świetna na początek, kiedy dopiero chcemy zdobyć doświadczenie zawodowe. Jest też dobrą możliwością dla studentów, ponieważ godziny pracy mogą być bardzo elastyczne, dzięki czemu da się je dopasować do harmonogramu zajęć. Dla niektórych osób call center może być dobrą pracą, mogą wiele z niej wynieść i rozwijać się w tym kierunku. Praca w takim miejscu uczy cierpliwości do trudnych klientów, pewności siebie oraz umiejętności sprzedażowych. Z pewnością warto chociaż spróbować, bo może to być wartościowe doświadczenie.