Dlaczego warto zdecydować się na monitoring w biurze?
Monitorowanie pracowników w biurze może brzmieć niepokojąco i w pierwszej kolejności kojarzyć się z brakiem zaufania wobec pracowników. Jednak instalacja urządzeń monitorujących w Twojej firmie ma wiele zalet, a zdecydowana większość nie dotyczy śledzenia działalności swoich współpracowników. O jakich zaletach mowa…?
Monitoring – z korzyścią dla pracownika
Niektóre z omawianych tu zalet dotyczą bezpieczeństwa. Szczególnie ważne jest, by bezpiecznie w pracy czuli się właśnie pracownicy. Montaż monitoringu (Wrocław to przykład miejscowości, w której z łatwością znajdziesz odpowiednią firmę) może z powodzeniem przydać się wtedy, gdy któryś z nich przyjdzie do Ciebie na skargę – coś zostało skradzione z jego biurka lub wpłynęło na efekt (czy brak efektów) jego pracy. Kamera sam w sobie, nawet niewykorzystana, ale „istniejąca” może odwieźć potencjalnych złodziejaszków, a także osoby, które mają inne negatywne zamiary. Ponadto przyda się również w czasie, kiedy do biura wszedł ktoś niepożądany, spoza grona pracowników oraz gdy biuro odwiedzają klienci, mogący zachowywać się nieodpowiednio. Ich również od takich zachowań odwieść mogą kamery.
Osuszanie budynków, walka z pożarem i inne
Kamery, a właściwie efekty ich pracy, mogą stanowić dowód nie tylko przed policją, ale i w trakcie załatwiania formalności z ubezpieczycielem. Przykładowo, jeśli biuro znajdujące się w piętrowym budynku zostałoby zalane „z góry”, nagranie monitoringu może udowodnić, że nie nastąpiło ono z naszych przyczyn, oraz ułatwi proces starania się o zwrot funduszy od ubezpieczyciela – chociażby przy poniesieniu opłat za osuszanie budynków. Podobnie sprawa wyglądać będzie, gdy dojdzie do innego wypadku tego typu, na przykład przy pożarze. Monitoring pozwoli dowiedzieć się, co dzieje się w Twojej firmie w dowolnym momencie – nie tylko w czasie roboczym.
Śledź pracowników mądrze
Oczywiście monitoring przydaje się również wtedy, gdy nasza firma odnotowuje straty, a pracownicy nie pracują najlepiej. Pamiętaj jednak, że korzystanie z monitoringu w celu weryfikacji ich działań ma swoje plusy i minusy – wszystko zależy od tego, jak wykorzystasz czerpaną z nagrań wiedzę. Dobrze jest korzystać z niej świadomie, nie – impulsywnie. Jeśli chcesz poprawić relacje, które łączą Cię z Twoimi pracownikami w biurze, możesz zanotować popełniane przez nie błędy, lecz zamiast wytykać je od razu (zwłaszcza jeśli nie są poważne, a w biurze znajdują się inni pracownicy), możesz wrócić do nich później i omówić je na osobności. Niewykluczone, że monitoring w pierwszej chwili może budzić niepewność, a nawet niezdarność, ponieważ nowy pracownik staje się samoświadomy i obawia się popełniania błędów. Jeśli jednak nie dasz mu powodu, by się tym martwił – wszystko będzie w porządku.