Jak poprawić swoją pozycję w handlu elektronicznym? Podstawy
Jednym z elementarnych celów, jakie musimy sobie wyznaczyć, tworząc sklep internetowy, jest: trafić na jedną z pierwszych pozycji w wyszukiwarce Google. Daje to klientom możliwość znalezienia naszego sklepu i skierowania się po konkretny towar właśnie tam. Poprawienie tej pozycji ma wartość kluczową, jednak… jak tego dokonać?
Pozycjonowanie – podstawy
Pozycjonowanie stron internetowych to jedna z form inwestycji w budowanie renomy sklepu na rynku e-commerce. Możemy spróbować wstępnie sami wypozycjonować swój sklep, a z czasem skorzystać z pomocy firm, które się w tym specjalizują. Inwestycję w pozycjonowanie (Wrocław, ale nie tylko) można porównać do inwestycji w marketing czy reklamę, na przykład w teksty sponsorowane, reklamę w massmediach i tym podobne. Z tym że samo wypozycjonowanie sklepu może być inwestycją nawet na lata i utrzymać nas na wysokiej pozycji rynkowej, kiedy zwykła reklama na innym portalu czy artykuł sponsorowany zwykle generują ruch jednorazowo. Pozycjonowanie jest ważne szczególnie w przypadku dużej konkurencyjności oferowanych produktów. Aby w wyszukiwarce Google nasz sklep zajął pozycję przed konkurencyjną hurtownią, musimy… lepiej go wypozycjonować. Co to znaczy?
„Pozycjonowanie Wrocław” i tym podobne
Kiedy odwiedzamy dowolną witrynę e-commerce, zwykle robimy to bezpośrednio przez wyszukiwarkę Google. To znaczy: za pomocą słów-kluczy szukamy interesującego produktu, a Google wskazuje nam strony, na których znajdują się oczekiwane produkty. Jeśli, dla przykładu, poszukujemy specjalistów od SEO, zlokalizowanych na terenie Wrocławia, wpiszemy w Google: „pozycjonowanie Wrocław”, prawda? No właśnie. A jeśli chcemy samodzielnie pozycjonować nasz sklep, musimy zacząć myśleć tak, jak jego potencjalni klienci – ustalić frazy kluczowe, po których Google doprowadzi ich do nas. Jeśli, na przykład, posiadamy swój własny sklep internetowy z kosmetykami i chcemy go pozycjonować samodzielnie, naszą frazą kluczową nie będzie wcale: „sklep kosmetyczny Nazwa Sklepu”, ale: „kosmetyki naturalne”, „kosmetyki zero waste” czy „krem naturalny”. Jako właściciele pozycjonujmy ze względu na produkt – tak samo, jak korzystamy z wyszukiwarki jako klienci.
Po co nam frazy kluczowe?
Po to, aby wyszczególniać je na swojej stronie sklepu – aby Google na podstawie tych fraz umieszczało go na liście w wyszukiwarce. Im lepiej dobrane słowa (i poprawnie osadzone na stronie), tym większy będzie ruch w naszym sklepie. Podstrony produktów, według których kategoryzujemy sklep, powinniśmy uzupełnić w dłuższe opisy, w których pojawią się te frazy: pogrubione, a czasem i linkowane. Na tej samej zasadzie wypozycjonować możemy opis w zakładce „o nas”, a nawet… blog sklepowy. Zwróć uwagę, jak w niniejszym tekście wpleciona została fraza: pozycjonowanie Wrocław. Dodawanie nazwy miejscowości do sklepów oferujących usługodastwo lokalne to także dobry wybór frazy kluczowej.
Tworzenie sieci linków wewnętrznych oraz obudowanie wszystkich podstron w opisy uwzględniające (pogrubiające) frazy kluczowe nie tylko upłynnia ruch po stronie i pomaga klientom się na niej odnaleźć. Przede wszystkim: pomaga im w ogóle ją znaleźć w wyszukiwarce Google. Najlepiej wypozycjonowane sklepy znajdują się na pierwszej stronie, są odwiedzane najczęściej i dlatego warto zmierzyć się z konkurencją i współzawodniczyć o najlepszą pozycję.