Potęga mediów społecznościowych

Potęga mediów społecznościowych

Nasze spędzanie czasu w internecie może oczywiście być produktywnym poszukiwaniem informacji lub niezbędnymi zakupami do domu. Warto jednak zauważyć, że w dzisiejszych czasach nasze umysły bardzo mocno przejęły media społecznościowe. Ich wpływ jest widoczny na każdym kroku, nawet kiedy na chwilę odejdziemy od komputera czy telefonu komórkowego.

W służbie przedsiębiorców

Kiedy Mark Zuckerberg zakładał na początku XXI wieku Facebooka z pewnością nie przypuszczał, do jakich rozmiarów urośnie ta platforma. W pewnym momencie korzystał z niej praktycznie każdy w celach komunikacyjnych. Mogliśmy utrzymywać kontakty z osobami spoza naszego miejsca zamieszkania, a także publikować zdjęcia na swoim profilu. Dzisiaj jednak zdecydowanie więcej ludzi korzysta z tej platformy pod kątem biznesowym. Bardzo duże znaczenie mają kampanie Facebook Ads, które bez wątpienia doskonale sprawdzają się dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu algorytmów. Przede wszystkim pozwalają one dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej, która w wielu przypadkach jest zdecydowanie lepiej sprecyzowana, niż masowo działające reklamy w telewizji.

Różne sposoby reklamy

Kilkunastosekundowy spot promujący ubrania, naczynia czy leki przeciwbólowe w telewizji być może jeszcze ma prawo bytu. Nie da się jednak ukryć, że coraz więcej marek ma z tyłu głowy alternatywne sposoby promowania swoich produktów. Przede wszystkim świetnie sprawdza się to na Instagramie, ale w nieco innej formie. Koncept tworzenia postu na tej platformie jest taki sam – chcemy, aby nasz produkt widniał na zdjęciu w charakterystycznie wykadrowanym kwadracie. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że przedstawiany jest on na profilu popularnej w internecie osoby. Zazwyczaj jest ona odpowiednio dobrana – aktorka świetnie sprawdzi się przy połączeniu jej z kremami do twarzy, a sportowiec z suplementami diety lub odzieżą dla aktywnych.

Nowa fala

Trudno nie zgodzić się z tezą, że w dzisiejszych czasach coraz rzadziej chcemy pozyskiwać wiedzę w tradycyjnej formie. Informacje możemy znaleźć poprzez kilkunastosekundowe filmiki, świetnie sprawdzające się szczególnie wśród młodego pokolenia. TikTok już teraz przedstawiany jest bardzo często jako platforma opiniotwórcza, co wykorzystywane jest nawet w celach politycznych.