Sesja produktowa. Jak zaleźć dobrego fotografa?
Jeśli prowadzisz działalność opartą na handlu internetowym, to z wiesz zapewne, jak istotne jest odpowiednie zaprezentowanie produktów. Aby oferta wyglądała atrakcyjnie i profesjonalnie, nie obędzie się bez wykonania sesji zdjęciowej, która w odpowiedni sposób zaprezentuje twoje produkty. Jak znaleźć godnego zaufania wykonawcę sesji?
Fotograf z polecenia
Jedną z podstawowych czynności, jaką powinna wykonać osoba szukająca profesjonalnego fotografa, jest prośba o polecenie kogoś sprawdzonego. Wystarczy umieścić kilka postów w mediach społecznościowych, na branżowych grupach i forach, a propozycje powinny posypać się jak z rękawa. Sesja zdjęciowa, Bydgoszcz czy Warszawa - w każdym mieście działa naprawdę wielu fotografów! Gdy stworzysz już bazę potencjalnych kontrahentów, warto każdego z nich zweryfikować pod kątem opinii od innych klientów. Takie opinie dostępne są najczęściej na wizytówce Google lub profilu na Facebooku. Sprawdzenie ocen pozwoli ci dokonać sprawnej selekcji i skupić się tylko na kilku najlepszych kandydatach do zlecenia.
Sprawdź portfolio
Gdy uda ci się już wyselekcjonować wąską grupę fotografów, którzy są dobrze oceniani przez innych klientów, przejdź do weryfikacji ich dotychczasowego dorobku. Lepiej odrzucić zleceniobiorców, którzy nie posiadają nawet własnej strony internetowej z przejrzystym portfolio. Przejrzenie wykonywanych zdjęć pozwoli ci realnie ocenić, czy dany fotograf będzie w stanie spełnić twoje oczekiwania co do sesji produktowej. Portfolio jest np. absolutną podstawą w przypadku zdjęć ślubnych. Gdy wpiszesz do wyszukiwarki np. hasło fotografia ślubna krosno, to w wynikach wyszukiwania pojawią się dziesiątki stron fotografów wraz z ich pracami. W przypadku sesji produktowych bywa jednak różnie, jednak profesjonalny fotograf zdecydowanie powinien taką stronę posiadać.
Spersonalizowana oferta
Ostatnim etapem w procesie wybierania fotografa do sesji produktowej jest dokładne przeanalizowanie otrzymanych ofert. Zawsze lepiej jest wysłać kilka, lub nawet kilkanaście zapytań i wybrać ofertę najbardziej atrakcyjną. Warto zwrócić uwagę nie tylko na cenę oraz gwarantowaną ilość wykonanych zdjęć, ale również na termin dostarczenia materiałów po obróbce graficznej i ewentualne usługi dodatkowe. Jeśli np. dany fotograf posiada w swojej ofercie taką usługę, jak produkcja filmów reklamowych, to możesz mieć pewność że udało ci się trafić na solidnego wykonawcę. Branża e-commerce sprzedaje często właśnie za pomocą materiałów graficznych, dlatego ich odpowiednie przygotowanie jest naprawdę ważne.
Nie warto oszczędzać na sesji produktowej. Potraktuj ją jako inwestycję, która pozwoli ci rozwinąć biznes i zrealizować cele sprzedażowe. Bez profesjonalnych zdjęć twoje produkty mogą okazać się dla konsumentów mało interesujące.