Wynajem biura - o czym warto pamiętać?

Wynajem biura - o czym warto pamiętać?

Każda firma nastawiona jest na rozwój. Właściciele przedsiębiorstw nie zawsze muszą chcieć podążać ścieżką sukcesu znaną z wielu technologicznych gigantów z Doliny Krzemowej, jednak kolejne kroki w przód powinny być stawiane. Jednym z kamieni milowych na wyboistej ścieżce biznesowej jest bez wątpienia wynajem przestrzeni, w której będzie można przyjmować klientów oraz zwiększyć liczbę pracowników.

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

W takim biurze będziemy składować bardzo dużą liczbę wartościowych rzeczy. Mowa tutaj przede wszystkim o jakościowym pod kątem technologicznym sprzęcie elektronicznym, takim jak służbowe laptopy, ale również urządzenia wielofunkcyjne służące do kopiowania, skanowania oraz drukowania dokumentów. Często bardzo dużą wartość stanowią wrażliwe dane potencjalnych klientów oraz pracowników. Dlatego właśnie tak istotny przy okazji funkcjonowania biura jest najpierw montaż monitoringu. Wrocław, Poznań, Warszawa - w tych miastach rejestruje się z każdym rokiem największa liczba przedsiębiorstw, których właściciele powinni mieć się na baczności.

Właściwa lokalizacja

Przez ostatnie kilkanaście lat obserwujemy ciągłe zmiany pod kątem klimatycznym. Zimy nie są już tak srogie, natomiast upały doskwierają w miesiącach letnich znacznie bardziej, podobnie jak powodzie wywoływane gwałtownymi i długotrwałymi opadami. Właśnie dlatego osuszanie budynków staje się coraz bardziej popularną sprawą, którą powinniśmy wziąć pod uwagę nie tylko przy okazji wynajmu biura, ale również powierzchni mieszkalnych. Zdecydowanie warto sprawdzić, czy nasza wymarzona lokalizacja nie znajduje się przypadkiem na terenie zalewowym. W przeciwnym wypadku może się okazać, że zaledwie po kilku miesiącach użytkowania będziemy zmuszeni opuścić nasze świeżo wyremontowane biuro i znaleźć zupełnie inne miejsce, w którym będziemy rozwijać swoją działalność.

Czy jest nam to potrzebne?

Coraz większa liczba osób zakłada działalności gospodarcze tylko i wyłącznie ze względu na bardziej korzystne rozliczanie się z pracodawcą. Teoretycznie ich obowiązki są dokładnie takie same jak na standardowej umowie o pracę, jednak sposób wypłaty się zmienia, z korzyścią dla obu stron. Takie rozwiązanie nakazuje zadawać sobie pytanie, czy potrzebujemy dodatkowej przestrzeni do wykonywania swoich obowiązków. Nawet jeżeli zajmujemy się freelancingiem i otrzymujemy jednorazowe zlecenia od wielu różnych klientów, to zawsze możemy pracować z domu, a spotykać się okazjonalnie w kawiarniach lub po prostu online.